Pedakos و احساس همکاری / کوزوو / مناطق / خانه


فدریکا آرچی در دفتر خود در کوزوو - عکس از آدریانا دی کونکا

فدریکا آرچی در دفتر خود در کوزوو – عکس از آدریانا دی کونکا


فدریکا آرچی تلاش برای همکاری در کوزوو را که از سال 2014 آغاز شد به پایان می رساند. ما از این فرصت استفاده کردیم و درمورد آخرین پروژه ای که به او کمک کرد با او صحبت کردیم.

سال 2020 برای همه دوران سختی بود. همچنین برای شما از داوطلبان RTM جهان ، که شروع یک پروژه سه ساله اختصاص داده شده به کودکی در کوزوو با یک بیماری همه گیر کامل بود. با این شرایط امکان همکاری وجود دارد؟

در بخش کمک های بشردوستانه ، من معتقدم که بدون شک همکاری حتی در این شرایط باید ادامه یابد.

روابط ، تبادل تجربیات و مهارت ها و دایره مداری دانش که همکاری “خوب” اجازه می دهد فرصت های ارزشمندی برای تأمل در خود ، افزایش آگاهی و گاهی اوقات تردید در خود برای همه طرف های درگیر ایجاد کند. همه مروجان بالقوه تعیین سرنوشت و مولد تغییر. این موارد همیشه به نظرم اساسی می رسد. حتی اگر مشکلات ساختاری هر کشور با همه گیری بیشتر شود ، حتی بیشتر.

بازگشت به امکان همکاری در شرایط همه گیر … واضح است که برای امکان پذیر بودن این امر ، لازم است تجدید نظر و سازماندهی مجدد شود. برای تداوم کار ، اطمینان از ایمنی همه افراد درگیر و بدون کنار گذاشتن کار بی بدیل در این زمینه ، استفاده صحیح و آگاهانه از ابزارهای دیجیتال ، جسمی و ذهنی نظام مند است.

کار برای کودکان و کودکان در اوایل کودکی به ویژه پیچیده است. آیا این گفته را به اشتراک می گذارید؟ چرا؟

من در اوایل کودکی متخصص نیستم ، اما در زمینه حقوق زنان و مهاجرت هستم ، بنابراین به عنوان یک همکار در گفتگوی مداوم با واقعیت های بخش پاسخ خواهم داد.

برای واقعیت هایی که تصمیم گرفته اند از خود در مورد فلسفه آموزشی خود بپرسند ، شاید از دشوارترین موانع کار روزمره ، من تمایل دختران و پسران را به جای بازیگری و تفکر تشخیص می دهم. برای برقراری ارتباط مستقیم با آنها (از بزرگسال تا خردسال). س questionsالاتی را بپرسید که قبلاً شامل پاسخ یا حتی یک پاسخ باشد. درک نکردن ارزش مشارکت واقعی از طرف خانواده ها ؛ برای ارائه محتوای کلیشه ای و مسیرهای آموزشی استاندارد. جاده هایی که به صورت کلیشه ای و استاندارد ، به ناچار نسبت به تفاوت ها ، زمینه و پتانسیل هر کودک یا دختر کوته بینانه اند.

در مورد واقعیت های کوزوو که در پروژه PEDAKOS دخیل هستند ، من معتقدم که بیشترین پیچیدگی در تصمیم گیری برای موضع گیری و تصمیم گیری های آموزشی ، سازمانی و مدیریتی مطابق با ایده دختر و پسر و تابعیت است که آنها تصمیم خواهند گرفت که زیاده روی کنند یا به کسی که می خواهند تکیه دهند.

شما به تازگی سال اول کار در مورد این مسائل را به پایان رسانده اید. انتظار نداشتید که او قادر به انجام چه کاری باشد و چه چیزی را باید رها کنید؟

مانند بسیاری از انجمن ها ، ما باید با توجه به وضعیت جدید بهداشت جهانی و نیازهای ظهور یافته ، در حالی که به اهداف و نتایج مورد انتظار PEDAKOS وفادار مانده ایم ، در مورد پروژه ها تجدیدنظر و برنامه ریزی مجدد کنیم.

بدیهی است که کلیه فعالیتهای برنامه ریزی شده برای سال اول این پروژه ، که نیاز به حضور فیزیکی بسیاری از افراد دارد ، مانند بازدیدهای تحصیلی از ایتالیا یا فعالیتهایی با هدف افزایش مشارکت فعال خانواده ها در روند آموزشی ، برای سالهای پروژه به تعویق افتاده است . بعد.

من بسیار خوشحال و خرسند هستم که می توانم به همراه تمام تیم PEDAKOS و به ویژه همکاران بسیار با انگیزه و خستگی ناپذیر در کوزوو به همراه من ، بازسازی فضاهای آموزشی را در 8 کودکستان طراحی و اجرا کنم. همانطور که می توانید تصور کنید ، کار بسیار بزرگ بود و شرایط چندان مساعدی نبود ، اما ما بسیار خوشحالیم که این فضاها به زودی افتتاح خواهد شد و فرصت های جدیدی را برای آزمایش با زبان های بی شماری از دختران و دختران و کشف توانایی های آنها فراهم می کند. .

او از دفتر داوطلبان جهانی RTM در پریشتینا به مدیریت کلی پروژه می پردازد. این واقعیت که شما با اوایل کودکی سر و کار دارید ، موضوعی که غالباً در کوزوو به آن توجه لازم نمی شود ، گفتگوی با افراد مبتلا را مشخص می کند؟ یا در مقایسه با سایر پروژه های شما در کوزوو تغییر چندانی نکرده است؟

من از سال 2014 با RTM همکاری می کنم ، در تمام پروژه هایی که هماهنگ کردم ، هدفی که ما همیشه سعی کرده ایم دنبال کنیم فعال کردن فرایندهای تعیین سرنوشت و توانمند سازی و بنابراین از تولید مثل اشکال انتقال عمودی و سلسله مراتبی دانش و قدرت جلوگیری شود. در ارزش هایی که گفتگو با بازیگران مختلف را درگیر می کند ، می گویم هیچ تغییری نسبت به گذشته ایجاد نشده است.

این نوع حساسیت خصوصاً شرکای ایتالیایی ما را مشخص می کند شهرداری رجیو امیلیا – ایجاد مراکز پیش دبستانی و مراکز نوزادان و بنیاد کودکان رجیومرکز لوریس مالاگوتزیفلسفه آموزشی آن – مبتنی بر تصویر کودک به عنوان موضوعی از حقوق ، ایجاد کننده دانش ، مهارت و استقلال و رشد روابط با دیگران – ایده جامعه ای را تضمین می کند که حقوق شهروندی ، پتانسیل ها و اختلافات کودکان را تضمین می کند و بزرگسالان و این ارزش روابط بین فردی را دارد.

با توجه به مسائل آموزش پیش دبستانی ، RTM از همان بدو ورود به این کشور با کودکی در اوایل دوران کودکی و ارتباط با چندین بازیگر درگیر در طی بیست سال گذشته سروکار داشته است.

در طول این ماه های کاری شما فرصت های آموزشی و وبینارها را ارتقا داده اید رویکرد رجیو امیلیا، که یک جنبه مهم فرهنگ آموزشی را در ایتالیا مشخص می کند. بازخورد شرکت کنندگان چه بود؟

همه ما این فرصت را داشته ایم تا تجربه کنیم که چگونه دیجیتالی شدن آموزش چندین برابر فرصت دسترسی برای کسانی که توانایی تهیه یک دستگاه مناسب و اتصال به اینترنت را دارند چندین برابر کرده است ، از طرف دیگر ما تجربه کرده ایم که بالا نگه داشتن سطح توجه و چقدر خسته کننده تر است در صورت بروز مشکلات فنی اجتناب ناپذیر ، خود را با صبر و حوصله فراوان مسلح کنید. علی رغم این خستگی و روابط بعضاً ناپایدار ، مشارکت گروه مدارس خلبانی و شرکای PEDAKOS همیشه زیاد و پرشور بوده است.

بازخورد تاکنون مثبت بوده است: مدیران و معلمان مدارس قبلاً شروع به آزمایش رویکرد کرده اند ، از واقعیت های محلی خود و دیدگاه خود در مورد جامعه شروع می کنند ، و در مورد برخی از روش هایی که به نظر آنها منسوخ شده اند و باید مورد بازنگری قرار گیرند ، س askingال می کنند. البته ، تمایل شدید به بازدیدهای تحصیلی از Reggio Emilia برای جمع آوری انگیزه های بیشتر ، مسلماً یک موضوع تکراری است. در حال حاضر ، ما همه تلاش ممکن را برای ارتقا the مبادلات بین رئجیو امیلیا و واقعیت های کوزوو از دور انجام می دهیم.

شما همچنین دو متن اصلی را به ترجمه کرده اید رویکرد رجیو امیلیا: “یادداشت های تاریخی “است”آیین نامه مراکز کودک و پیش دبستانی های شهرداری رجیو امیلیابه نظر شما چرا آنها می توانند در زمینه ای که مطمئناً متفاوت از شرایط ایتالیایی مانند کوزوو است ، مفید واقع شوند؟

هنگامی که مبادله و گفتگو بین واقعیتهای مختلف مورد تشویق قرار می گیرد ، همیشه یک خطر کوچک وجود دارد که پویایی عدم تعادل بین واقعیتهای درک شده “بیشتر” و “کمتر درک شده” ایجاد شود. بنابراین ، لازم است همیشه توجه ، توجه ، انرژی و تأمل آگاهانه زیادی داشته باشیم تا افقی مبادله به لفاظی های معمولی تبدیل نشود.

خطر تکراری دیگر این است که واقعیت های محلی ، در مقایسه با سایر واقعیت ها ، تمایل دارند خود را در برابر روایتی محافظت کنند که به آنها اجازه می دهد حرکت خاصی را برای تغییر توجیه کنند.

به نظر من متن زمینه می خواهد از یک سو نشان دهد که چگونه سیستم آموزشی Reggio Emilia با لمس یک عصای جادویی متولد نشده است ، اما چگونه این نتیجه یک سفر تاریخی بسیار طولانی است که انگیزه محرک آن از پایین می آید ، جنبش زنان و کارگر طبقه ، تمایل به بازیابی کشوری که توسط جنگ و فاشیسم نازی ویران شده است ، با تمایل به ساختن یک جامعه عادلانه تر ، آزاد و دموکراتیک. مسیری که مطمئناً چهره های سیاسی دوراندیش ، بلکه تظاهرات ، خودگردانی ، بحث ها و درگیری را هم در سطح محلی و هم در سطح ملی دیده است.

از طرف دیگر متن زمینه نشان می دهد که چگونه این جاده به شدت به منطقه Reggio متصل است و به نظر من غیرمستقیم می توان گفت که تلاش برای صادرات یا کپی کردن آن به عنوان یک محصول ، روش یا دستورالعمل هیچ فایده ای ندارد.

به همین دلیل ، اصول ، ارزش ها ، منابع نظری ، عناصر اساسی ، تحقیق و تجربه از رویکرد رجیو امیلیا به طوری که هر سرزمین دیگری ، در صورت تمایل ، می تواند بازتاب های خود را ایجاد کند و به شیوه ای تعیین شده و سازگار با واقعیت مرجع خود الهام بگیرد.

اصول ، ارزشها و عناصر اساسی سیستم آموزشی رجیو به روشی بسیار ساده اما پیش پا افتاده ارائه شده است. تنظیم مراکز نوزادان و پیش دبستانی های شهرداری رجیو امیلیا که برای آن انتخاب شده است.

تا پایان سال 2019 و در سال 2020 ، شما بازرسی هایی را در بسیاری از پیش دبستانی ها و بیش از سی جلسه آنلاین انجام داده اید تا نیازهای مدارس و فضاهای آموزشی را که نیاز به بازسازی دارند شناسایی کنید. چه برداشتی از این جلسات بر جای گذاشتید؟

ما در مورد تعداد فرزندان با واقعیت های مختلفی روبرو شده ایم. اندازه ، سن و شرایط ذخیره سازی امکانات مدرسه ؛ صلاحیت آموزشی کادر آموزشی ؛ برنامه ریزی آموزشی؛ حساسیت دولت ها سطح اشتراک خانگی و غیره. تصور ما این بود که کارهای زیادی وجود دارد ، اما همچنین تمایل و اراده زیادی برای درگیر شدن ، پرسش و س andال ، مقابله و آزمایش وجود دارد.

سرانجام ، بین نوامبر و 3 دسامبر ، دوره های آشپزی آنلاین به عنوان مکانی برای ایجاد دانش و فرهنگ ، استفاده مجدد از ضایعات غذا و ایجاد استودیو برای غذا و طعم و مزه می توانید درباره آنها برای ما بگویید؟

یک فیلم کوتاه در دسترس است که تجربه ایجاد شده در پایان سال توسط را بیان می کند و مستند می کند مکث – آتلیه با سلیقه در گفتگو با پیش دبستانی و م pilotسسات آموزشی آزمایشی کوزوو شرکت کننده در پروژه PEDAKOS. به اختصار، مکث – آتلیه با سلیقه یک آزمایشگاه تحقیقاتی دائمی برای غذا و طعم بنیاد کودکان Reggio است – مرکز لوریس مالاگوتزی.

این دوره آموزشی ، بر اساس این ایده که غذا زبانی است که روابط ، اجتماع ، دانش و خلاقیت ایجاد می کند ، سعی در ایجاد ، البته از راه دور ، یک زبان مشترک و حساسیت برای پرسیدن س questionsالات ، کنجکاوی ها و داستان های مربوط به غذا داشت. طعم ، مشاهده ، تحقیقات و آزمایش های حسی.

این دوره در دو جلسه آموزشی برای آشپزی به عنوان یک آزمایشگاه بین فرهنگی ، برای ایجاد یک منوی مناسب برای مهد کودک و برای اسناد عکاسی ، و همچنین برای یک کارگاه آنلاین برای ارتقا research تحقیقات و آزمایشات با زبان غذا شکل گرفت. استفاده مجدد از ضایعات غذا با و بدون کمک وسایل خانگی معمولی (خشک کن ها ، دستگاه های تولید بخار ، مخلوط کن ها و غیره).

آیا به عضویت در OBC Transeuropa فکر کرده اید؟ شما از کار ما پشتیبانی خواهید کرد و مقالات پیش نمایش و محتوای بیشتری دریافت خواهید کرد. مشترک شدن در OBCT!

نظرات ، تا آنجا که ممکن است ، توسط کارکنان ما قبل از اعلام عمومی بررسی می شود. زمان مورد نیاز برای این عملیات ممکن است متفاوت باشد. به خط مشی ما بروید

نظرات وبلاگ طراحی شده توسط



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *