در حالی که اکثر کودکان چک حداقل در بخشی از پاییز به مدرسه بازگشتند ، کودکان در آمریکای جنوبی و کارائیب اغلب بیش از هشت ماه در آنجا نبودند. این مطابق گزارش یونیسف است. وی هشدار داد که مدارس تعطیل با افزایش معکوس تحولات مثبت طی چند سال گذشته ، نابرابری را در منطقه بیشتر می کند. علاوه بر این ، این منطقه بیشتر تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارد. تقریباً 13 میلیون نفر در آنجا آلوده شده و تقریباً نیم میلیون نفر بر اثر این بیماری درگذشتند.
من در فیس بوک به اشتراک می گذارم
در LinkedIn به اشتراک بگذارید
چاپ
URL را کپی کنید
آدرس مخفف
نزدیک
یونیسف هشدار داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا ، 97 درصد از کودکان در آمریکای لاتین و کارائیب هنوز به کلاس های عادی خود برنگشته اند | منبع: رویترز / آمریکای لاتین
اگرچه مدارس شیلی در ماه مارس تعطیل شد ، اما دروس آنلاین برای ایزابل 9 ساله تا ماه مه آغاز نشد. و به گفته مادرش ، مارگاریتا ریوس ، او هنوز هم بسیار خوش شانس است زیرا به یک مدرسه خصوصی مسیحی می رود.
“من فکر نمی کنم در همه مدارس به خصوص در مدارس دولتی اینقدر خوب باشد. علاوه بر این ، بسیاری از خانواده ها کامپیوتر در خانه ندارند ، بنابراین کودکان باید از طریق تلفن تحصیل کنند یا از همسایگان خود کمک بخواهند. “
گزارش کامل دومینیکا پرلینوا درباره آموزش کودکان در آمریکای لاتین را بشنوید
شیلی ، کشوری که دارای قدرتمندترین اقتصاد در آمریکای لاتین است ، یکی از بالاترین نابرابری ها را در جامعه دارد. اوضاع در کشورهای اطراف بسیار بدتر است.
با توجه به اطلاعات از اخبار صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در ماه های گذشته چهار برابر شده است. در کل ، دانش آموزان در آمریکای لاتین و کارائیب 174 روز تحصیل را از دست داده اند ، تقریبا چهار برابر بیشتر از بقیه جهان. بعلاوه ، این خطر وجود دارد که بیش از سه میلیون کودک اصلاً روی نیمکت ها برنگردند. این بزرگترین افت حضور در مدرسه در جهان است.
مشاور منطقه ای یونیسف برای آموزش در آمریکای جنوبی و کارائیب ، مارگارت ساکس اسرائیل هشدار می دهد که این امر به خصوص برای کودکانی که از قبل بسیار آسیب پذیر هستند ، دشوار خواهد بود.
“مدارس مکان امنی هستند. ما در منطقه ای هستیم که بیشترین خشونت در خارج از منطقه جنگی است. کودکانی که در خانه می مانند در معرض آن هستند. آنها بیشتر در معرض خشونت و خشونت جنسی قرار دارند ، اما همچنین در معرض کار کودکان ، بارداری در دوران نوجوانی یا ازدواج کودکان قرار دارند. “
تأثیرات اقتصادی
با این حال ، مشکلات مربوط به آموزش و پرورش در بسیاری از کشورها چیز جدیدی نیست. “به عنوان مثال ، در هندوراس مدتهاست که دسترسی به آموزش با کیفیت بر اساس درآمد است. این کشوری است که نه تنها در زمینه آموزش ، بلکه در دسترسی به خدمات بهداشتی نیز دارای مشکلات جدی است. لوسیا آرگول ، رئیس برنامه آمریکای لاتین از سازمان بشردوستانه People in Need ، به رادیو یورنال گفت: “کیفیت پایین آموزش و انگیزه خصوصی سازی منجر به تظاهرات زیادی توسط دانش آموزان و معلمان شده است.”
Online kroužky a virtuální spolužáci. Jak hodnotí rok poznamenaný pandemií děti?
Číst článek
Dlouhodobě je velmi špatná situace i ve Venezuele, která se už několik let potýká s ekonomickou krizí. Ta často nejhůře dopadá právě na děti.
„Z Venezuely emigrují učitelé i rodiče dětí. V zemi potom zůstávají děti, o které se musí starat prarodiče nebo sousedé. Často tyto děti ani nechodí do školy,“ podotýká Argüellová.
Podle dat Světové banky by zavřené školy mohly Latinskou Ameriku přijít až na 1,2 bilionu dolarů v potenciálních mzdách současných dětí. Region by se tak s následky mohl potýkat ještě velmi dlouhou dobu.
„Ztráty, které tato generace utrpí ve vzdělávání a v lidském potenciálu, mohou zvýšit sociální i ekonomickou nerovnost v regionu a tím ohrozit jeho dlouhodobý stabilní vývoj,“ zdůrazňuje Sachsová-Israelová.
Podobné problémy, jako rodiny v Chile, zažívají i ty české. I v tuzemsku spousta dětí neměla vůbec přístup k výuce. „Mnoho z nich zůstalo offline zcela a nebo jen v částečném módu spolupráce se školou, což u spousty dětí znamená, že jakmile jsou odpojené, nemá jim kdo pomoci,“ připomíná Tomáš Habart, ředitel vzdělávacího programu Člověk v tísni.
Sdílet na Facebooku
Sdílet na LinkedIn
Tisknout
Kopírovat url adresu
Zkrácená adresa
Zavřít