بانک های اروپایی به صنعت فسیل / اروپا / مناطق / خانه ادامه می دهند


© TTstudio / Shutterstock


انتقال انرژی: حتی در سال گذشته ، بانک های خصوصی به طور پیش فرض ادامه می دهند. اگر تاخیر در سیستم عمومی و غیر قابل اعتماد بودن یک توافق خصوصی همراه شود ، آینده معامله سبز اروپا چه خواهد بود؟

حدود یک سال پیش ، ما در مورد چگونگی ادامه سرمایه گذاری بانک های اروپایی صنعت ذغال سنگ در جهان صحبت کردیم ، علی رغم محدودیت های تعیین شده توسط قوانین رفتاری خود و معامله سبز پیش رو که توسط کمیسیون اروپا ارائه شده است. در اکتبر سال 2020 ، پارلمان اروپا تصویب کرد قانون اقلیم ، یک دستورالعمل مذاکره برای تسهیل دستیابی به اهداف تعیین شده توسط پیمان سبز ، یعنی به صفر رساندن تأثیر آب و هوای کشورهای اروپایی تا سال 2050 ، طراحی شده است. در صورت تصویب توسط قانونگذار اروپا ، قانون اقلیم از کشورهای عضو خواسته تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهند. گازهای گلخانه ای حداقل 55٪ در مقایسه با سطح 1990 تا 2030 است.

با ظهور بیماری همه گیر Covid-19 و بحران اقتصادی که بسیاری از کشورهای اروپایی را تحت تأثیر قرار داده است ، معامله سبز همچنین برای “نسل بعدی اتحادیه اروپا” – طرح بهبود اقتصادی پیشنهاد شده توسط کمیسیون در ماه مه – و بودجه اتحادیه اروپا برای سال 2021 نقش اساسی دارد. 2027 ، هر دو در هفته های اخیر تأیید شده اند. نسل بعدی اتحادیه اروپا پیش بینی می کند 30٪ اعتبارات برای تأمین سرمایه برای مبارزه با تغییرات آب و هوا اختصاص یابد ، همانطور که برای 25٪ بودجه اتحادیه اروپا برای هفت سال آینده باید اتفاق بیفتد.

خیلی خوب است که درست باشد؟

علی رغم نیت خیر ، یعنی. بسیاری از ابزارهای ارائه شده در برنامه های اجرای معامله سبز آنها با موانع زیادی در بخشهای دولتی و خصوصی روبرو خواهند شد. در وهله اول ، یارانه های پرداخت شده توسط کشورهای عضو به صنعت فسیل ، که با توجه به تحقیق در اروپا ، حدود 137 میلیارد در سال است.

و اگر پیاده سازی انتقال انرژی در داخل مرزهای اروپا از قبل دشوار باشد ، صادرات مدل اروپایی به بقیه جهان چالش واقعی خواهد بود. علاوه بر این ، اتحادیه اروپا فقط 10٪ از انتشار جهانی را تولید می کند ، بنابراین یک برنامه سیاستی با هدف مبارزه با تغییرات آب و هوا در سطح جهانی حداقل مطلوب است. در این راستا ، آنها کسب می کنند قدرت بیشتر و بیشتر به نفع ایجاد “بانک اروپا برای تغییرات اقلیمی و توسعه پایدار “(بانک اروپایی اقلیم و توسعه پایدار) ، یک موسسه مالی است که می تواند جایگزین و در یک نهاد اقدام” سبز “بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB) و بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) را جایگزین و تلفیق کند.

در سال های اخیر ، EIB و EBRD قبلاً بودجه قابل توجهی برای صنعت انرژی های تجدیدپذیر داشته اند ، اما در این بین ادامه بودجه همچنین صنعت سوخت فسیلی. در نوامبر 2019 ، EIB اعلام کرد که این وام ها را در سال 2021 متوقف می کند ، در حالی که EBRD هنوز اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

نقش بانک های خصوصی همچنان برجسته است

البته ، م institutionsسسات اروپایی و بانک های سرمایه گذاری عمومی می توانند سیاست هایی را با هدف دلسرد کردن صنعت فسیل اعمال کنند ، اما مسئولیت نهایی نیز به عهده اعمال افراد است. اینجاست که نقش بخش بانکی نقش مهمی را ایفا می کند ، که می تواند تأثیر مهمی در مبارزه با تغییرات اقلیمی در سطح جهانی داشته باشد.

گزارش سالانه منتشر شده توسط شبکه اقدام جنگل های بارانی در ارتباط با دوره چهار ساله 2016-2019 – گروهی از سازمان های غیردولتی که نظارت بر تأمین مالی بانک های بزرگ جهان برای صنعت فسیل را انجام می دهند – نشان می دهد که چگونه 17 موسسه بانکی از 35 وام دهنده بزرگ صنعت فسیل در سراسر جهان اروپایی هستند. در سال 2019 ، سرمایه گذاری بانک های اروپایی در تمام بخشهای فسیلی 4 درصد در مقایسه با 2018 و 7/7 درصد در مقایسه با 2016 در مجموع بیش از 197 میلیارد هزینه صرف در یک سال افزایش یافته است – و زیبایی تقریباً 760 میلیارد برای دوره چهار ساله 2016-2019.

ارقام مربوط به رشد صنعت فسیل حتی نگران کننده تر است: در واقع ، بودجه پروژه های در دست ساخت یا برنامه ریزی در طی چهار سال 13.7 درصد و بین 2018 تا 2019 47.4 درصد افزایش یافته است. همه بخش ها از صنعت سوخت های فسیلی ، به استثنای fracking ، شاهد افزایش بودجه بانک های اروپایی در مقایسه با 2018 بوده است. به ویژه ، بودجه برای حفاری های دریایی و بخش نفت و گاز در دریاهای قطب شمال 131.3 + ٪ و + 48.5٪

بانکهایی که به طور کلی وضعیت بدتری دارند بارکلای انگلیس (تقریبا 30 میلیارد سرمایه گذاری در سال 2019 ، + 11.4 درصد در مقایسه با 2018) و HSBC (26.5 میلیارد ، + 33.8 درصد) و BNP Paribas فرانسه ، که منجر می شود رتبه بندی وام ها در سال 2019 با بیش از 30 میلیارد سرمایه گذاری ، 72.3٪ افزایش نسبت به 2018.

تلاش بانک ها را ارزیابی کنید

علیرغم تلاش نهادهای اروپایی ، روشن است كه در حال حاضر بخش دولتی برای محدود كردن اقدامات بانك های خصوصی بسیار كم می تواند انجام دهد. سپس مسئولیت تحمیل محدودیت های لازم برای تقویت انتقال زیست محیطی بر عهده دومین است ، اقدامی قاطع که بسیاری شروع به برداشتن آن می کنند. شبکه اقدام جنگل های بارانی مجموعه ای از رتبه بندی های بخش بزرگترین وام دهنده های صنعت فسیل در اروپا را تهیه می کند. نتایج با در نظر گرفتن محدودیت های اعمال شده توسط خود در تأمین مالی مستقیم پروژه ها و / یا محدودیت های تأمین مالی شرکت های فعال در زمینه گسترش بخش فسیل ، بلکه همچنین تعهد به حذف تدریجی چنین بودجه ای و / یا “محرومیت” محاسبه می شود. شرکتهای فعال بالای یک آستانه خاص.

با این حال ، قطعی نیست که کسانی که در سطح سیاست داخلی با فضیلت تری خود را ثابت می کنند ، بنابراین مطابق آن عمل می کنند. به عنوان مثال ، در مورد استخراج زغال سنگ ، Crédit Agricole فرانسوی 27 امتیاز از 32 امتیاز موجود را به دست آورد ، اما بین سال های 2016 و 2019 حتی بودجه مربوط به همان بخش را 376 درصد افزایش داد ، اگرچه قبلاً اعلام کرده بود که در سال 2015 برای تأمین مالی استخراج زغال سنگ تعطیل شده است. صنعت ، که ظاهرا هرگز اتفاق نیفتاده است. همانطور که از نمودارها مشخص است ، همین تناقض در مورد سایر م bankingسسات بانکی اعمال می شود.

ویدئویی که توسط سازمان غیردولتی Europe Beyond Coal در مورد توسعه کارخانه زغال سنگ توزلا در بوسنی و هرزگوین ساخته شده است و همچنین توسط شرکت Intesa San Paolo ایتالیا تأمین مالی شده است

امسال OBCT 20 سال را جشن می گیرد. به ما کمک کنید تا سفر خود را ادامه دهیم ، در نزدیکی جامعه خود باشیم که شامل خبرنگاران ، فعالان جامعه مدنی ، محققان دانشگاه ، دانشجویان ، مسافران ، تماشاگران و همه خوانندگان ما است. مشترک شدن در OBCT!

نظرات ، تا آنجا که ممکن است ، توسط کارمندان ما قبل از علنی شدن بررسی می شود. زمان مورد نیاز برای این عملیات ممکن است متفاوت باشد. به خط مشی ما بروید

نظرات وبلاگ طراحی شده توسط



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *